Mindful-movement

Mindfulness-Healing-Movement-Meditation

Mindful StressKursus

Kender du følelsen af, at du alt for ofte udelukkende træder på speederen i dit liv ? - Glemmer du en gang imellem at koble ud ? og glemmer du måske også, at du har en bremse du kan benytte ?

Når vi "kører for stærkt" i dagligdagen, har vi svært ved at orientere os i vores liv og vi overser vigtige faresignaler på vejen, når vi glemmer både at koble ud og bremse op.

Oversat til et dagligdags perspektiv betyder denne livsstil, at du ikke lytter til hverken din krop eller dine følelser, når du kører dit liv med foden for meget på speederen.

Dette med fare for både fysiske og psykiske ubalancer som stress og udbrændthed.

Symptomer på stress og udbrændthed er mange:

Dårlig søvn, uro, rastløshed, spændingshovedpine, migræne, træthed, udmattelse, svimmelhed, fordøjelsesgener, forhøjet blodtryk, ustabilt blodsukker, vægt ubalancer, depression, angst, vredesudbrud, tankemylder, glemsomhed mm.

Mindfulness praksis i dagligdagen er et meget brugbart og værdifuldt redskab, til at kunne forebygge og håndtere stress og stress symptomer, dvs fart skader!

Langvarig stress er ikke kun skadeligt for os selv, men det påvirker ofte også vores omgivelser negativt, både privat og på arbejdet.

Føler du også at du har behov for brugbare redskaber i din dagligdag, til at håndtere stress og stress symptomer ? Redskaber som kan hjælpe dig til at finde mere ro og glæde i dit liv.

At finde glæden i dagligdagen er et undervurderet faktum i forhold til både fysisk og psykisk sundhed i livet. Glæden ved livet, er en kæmpe drivkraft til det gode liv og til at føle balance og stabilitet i dagligdagen.

En daglig praksis med mindfulness kan hjælpe dig til at prioritere en større egenomsorg og selvforståelse og vil give dig en større indsigt i hvad betydningen af dette har for din livskvalitet.

Stress tapper os for vores gode livsenergi og gør os unødigt følelsesmæssige sårbare og ustabile.

At lære at praktisere mindfulness kan forvandle vores liv. Det kan hjælpe os til igen at tage styringen i vores liv og holde fokus på det der er godt for os.

Mindfulness kan hjælpe os til at finde mere glæde og tilfredshed i alle områder af vores liv. Det kan hjælpe os til at forstå os selv bedre og håndtere svære følelser på en mere opmærksom og hensigtsmæssig måde.

Mindfulness undervisning kan hjælpe os til at blive mere konstruktive og mindre følelsesmæssigt reaktive.

Alle disse elementer er meget vigtige for at forstå stress og for at lære at håndtere stress.

Vi kan her lærer at tage ejerskab af vores eget velbefindende og lærer at inddrage sunde valg i dagligdagen, med stor betydning for sundheden og glæden.

Mindfulness praksis styrker vores emotionelle immunforsvar og giver os en dybere indsigt i os selv og de ønsker vi har for livet.

Jeg tilbyder forløb med Mindfulness praksis kursusundervisning til både arbejdspladser, undervisnings institutioner, skoler og private.

Kursuspris for 8 uger incl. kursusmaterialer: 1600.- kr.

Kursus i Vordingborg:

Sted: Bevægelseshuset LYS, Masnedø

Tidspunkt: 8 Lørdage kl:11-12.30.

Start: d. 9/1 2021. Slut: d. 27/2 2021

Tilmelding: Send sms til 40621011 - Kristine Vilmar

(For undervisningsinstitutioner, arbejdspladser mm. - kontakt mig meget gerne for pris og mere information.)

Kursusindhold:

1. Mindfulness intro - Åndedrættet & Nuèt

2. Åndedrættet og kontakten til vores krop - nervesystemet

3. Åndedrættet og kontakten til vores følelser - Det emotionelle

4. Åndedrættet og kontakten til sindet - The Butterfly mind

5. Peace of Mind - Peace of Heart - Fra hjernen til hjertet

6. Livssansen - at være levende

7. Fra ydrestyret til indrestyret - Vejen til at mærke egne behov

8. Livsenergien og glæden.